Облік товарів в роздрібній торгівлі

У цій статті:
У сучасному світі, в епоху ринкових відносин, необхідно впроваджувати в свою роботу сучасні методи ведення обліку.

Багато з тих хто займається роздрібною торгівлею задаються питанням, «навіщо вести облік товарів, якщо це мої гроші, і я сам знаю скільки товар коштує». Але виникає інше питання, як можна запам’ятати хто з продавців, скільки і якого товару, з якою націнкою продав найбільше.

Завдяки правильному введенню обліку з’являється можливість відстежувати:

  • яка сума доходів надійшла від продажу товарів;
  • яку суму витрачено на закупівлю товару;
  • процес розрахунку з клієнтами;
  • наявність товару у залишку.

Крім того, це полегшує роботу при формуванні звітності за звітний період, наприклад за валовим прибутком.

Що дає ведення обліку?

Якщо вести облік руху товару правильно і точно, то є можливість контролювати закупівлю і продаж у всіх торгових точках (магазинах, кіосках). Це так само захистить власника бізнесу від крадіжки, оскільки робітники не зможуть приховати неврахований товар. Крім того, з’явиться можливість оцінювати роботу співробітників, а саме – хто з продавців або який відділ, більше продав товару і на яку суму збільшив ваш доходів.

Облікова інформація дасть вам можливість:

  • планувати заздалегідь закупівлю товару;
  • аналізувати товарообіг за певний період;
  • відстежувати рух товару, коли надійшов, за якою ціною, за який термін було реалізовано.

Чим більше такої інформації тим легше прогнозувати товарообіг. Збільшення товарообігу принесе підприємцю збільшення прибутку з продажів і розширенню бізнесу.

Автоматизація процесу

Найпростіший варіант ведення обліку це автоматизований. По кожному товару буде видно історію його руху, з моменту покупки до моменту продажу.

Спростити ведення обліку можна за допомогою спеціальних програм через мережу Інтернет приєднавши до комп’ютера касові апарати, а також сканери штрих-кодів. Завдяки штрих – кодам товар заноситься до комп’ютера максимально швидко. Крім того, знижується час на процедуру оформлення документів на продаж товару клієнту.

Точний автоматизований складський облік залежить від правильно обраної програми.

Це може бути наприклад ERP FOSS, яка дає можливість контролювати:

  • залишки товару в магазинах і на складах;
  • доставку товару на склад або магазин;
  • повернення товару постачальнику;
  • переміщення у середині фірми.

Також за допомогою штрих-кодів проводити інвентаризацію, вести серійний облік товару. За допомогою такої програми ви зможете перевірити в який час і хто створив документ, завдяки тому що у кожного співробітника свій пароль допуску до роботи в програмі. Для уникнення витоку комерційної таємниці, можна обмежувати доступ робітників до інформації.

Накопичення даних завдяки програмі, дає можливість сформувати звіт, проаналізувати товарообіг за різні часові періоди.

У сучасному світі, в епоху ринкових відносин, необхідно впроваджувати в свою роботу сучасні методи ведення обліку. Це дозволить розширювати свій бізнес і залучити нових клієнтів, що збільшить прибуток.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp